Vintage my ass!

Autor: dono

Toate boarfele lu' toate stoarfele, costume cu miros de naftalina, palarii ce n-au incaput in cosciugul repausatului, cate un capotel de gospodina ce facea clatite cu tigarea-n coltul guri­i, posete ce-au vazut la viata lor vrute si nevrute, pantalonasi cazuti in sant cu tot cu detinator fie iarna fie vara, fuste de doamne frecate de ziduri si proptite pe bancile din Cismigiu, rochii ce-au dansat la baluri sau au plans la inmormantari, palarii batute-n cap de soarele din Mamaia, bluza aia purtata de vreo doua ori, patata accidental si uitata apoi 34 de ani in fundul dulapului, toate-s acuma Vintage.


Ma lasi?!?!?! Ne-am dat naibii, nu mai folosim rusinosul nume de Second Hand, sintem Vintage. Aloooo, trezireaaaaa, e second hand. Repeta dupa mine, SE-C0ND HAND!!! Simt cum ma cuprinde indignarea, doborat de ipocrizia cuvantului. Vintage. Ma gandeam ca nu stiu eu ce-i ala Vintage. Si am intrat rapid pe siteurile de profil. Si ce am gasit acolo? Pai hainute second hand. Frumos fotografiate, cu siguranta spalate, neaparat calcate. Puse pe cate un pompos manechin de plastic. Si prezentate drept haina-hainelor, ocazia ocaziilor, ce noroc ai ca ai gasit piesa asta deosebita si rara de imbracaminte.


javocado.jpgFiresc, langa bietele vechituri sint pompos asternute nume straineze. Frantuzesti ori englezesti. Daca-s rusesti sint si mai si. Sint vintage de vintage. Se specifica si starea boarfei: buna, foarte buna, excelenta, super excelenta, vintage excelenta. Alooooooo, sint haine Second Hand. Cum ti-e si lumea asta....Pot sa jur ca daca langa un magazin Second Hand se deschide si unul Vintage, toata lumea va intra la ala Vintage.


"Fata, ce toala mi-am luat, piesa, marfa, scula de bascula, uite-o, nu-i asa ca-i chic?! Vai fata, dar de unde ai luat-o? Cum de unde, de la Vintage!" Si pot sa jur ca marfa de la Vintage, care-i probabil mai proasta si mai scumpa ca aia de la Second Hand, se va vinde intr-o clipita. La Second Hand nu. Ca-i Second Hand.


Oameni buni, nu vorbim de vin vechi negustat. Nu vorbim de monede de aur sau argint. Si nici de tablouri la care le-au murit pictorii. Vorbim de haine purtate. O data, de doua ori, de zece ori. Si nu, nu de hainele lui Elvis. Vorbim de hainele lu' Neica Nimeni. De pantaloni in care s-au tras parturi. De caciuli sub care s-a transpirat abundent. De rochii prin care elegantele doamne sau domnite s-au scarpinat, ma iertati in fund. Da, si ele se scarpina pe ascuns. Asa cum si barbatii plang cateodata. Tra la la.  De manusi care au intrat in diferite nasuri, nari, sau alte orificii.


Aceste vechituri sint recuperate de oameni care si-au dat seama ca Vintage vinde. Ca Vintage suna bine. Si cumparate pe rupte. Da, pe rupte. Pentru ca in toate siteurile de profil in care am intrat boarfele mai aveau niste cuvintele scrise langa: vandut, rezervat, vandut, vandut...


Sa va zic un secret mai cumparatori de Vintage: ati cumparat niste haine second-hand.


donomic.jpgMai multe din gandurile lui dono despre o gramada de subiecte gasiti pe blogul lui.


­­­­­­­
Pe aceeasi tema
ABSOLUTELY FABULOUS FASHION&VINTAGE FAIR DIANA ENCIU_ALINA TANASA_ SUMMER_EDITION.jpg Absolutely Fabulous: Summer Edition
fly er copy.jpg Lolita intampina noul sezon cu reduceri la piesele vintage
main_lolita.jpg Lolita
Gifts for Girls 5 - net.jpg Targ handmade si vintage: Gifts For Girls 5
Comentarii (35)
&nbps;

1. Follenvie Miercuri, 10/12/2008 - 10:38

ntz ntz ntz
Dono de ce vrei tu sa strici afacerea oamenilor?

2. nebuloasa Miercuri, 10/12/2008 - 10:44

Vintage?
Poi..nu, mersi. N-am cumparat vreodata second hand si nici nu sunt atrasa de vintage-ul asta pe care nu l-am inteles niciodata. Dar stii si tu, Dono, ca daca e in trend, e musai. Si asa ne place noua sa fim "cul", fara sa ne gandim de doua ori ce inseamna, totusi, asta..

3. dono Miercuri, 10/12/2008 - 11:00

Neeee
Nu am io treaba cu afacerea lor. Ci cu cuvantul respectiv si ideea respectiva.

4. Maddy Miercuri, 10/12/2008 - 11:14

hehe
aceiasi parere am si eu. o mica diferenta, vintage e second hand vechi, ceea ce e mai rau decat alea second hand de anul trecut duse din germania.
hai ca o brosa, o bijuterie, o ceva vintage mai merge, dar haine purtate de altcineva is a big no-no.
cred ca "vintage" gadila snobismul unora, hainele sunt totusi mai ieftine si suna mai bine daca te prezinti in ceva rochie de 50 de ani care "are o poveste si personalitate" (a altuia...) decat intr`o rochie de la Mango.

5. adana Miercuri, 10/12/2008 - 11:27

Ai dreptate...insa orice
Ai dreptate...insa orice lucru are si calitati si tu nu ai spus nici una. Asa ca spun eu. Pe site-urile vintage gasesti lucruri pe care nu le gasesti in magazinele actuale. Par examplu, eu vroiam sa-i fac cadou lu domnu sotz o palarie din aceea de padurar. Si in magazine nu am gasit. Nu am gasit nici la padurari. Ca le mai purtau inca. Si intamplator am gasit faimoasa palarie pe un site vintage. Uraaa! Nici nu iti poti imagina cat de fericit mi-a fost dragul de sotz si cu cata mandrie o poarta. Deci iaca si calitatea. Daca nu ai probleme in a purta lucrurile altuia, de ce nu?

6. dono Miercuri, 10/12/2008 - 11:33

adana
La second hand ai cautat?

Nu am neaparat o problema cu lucrurile vechi. Si mie imi plac. Ci cu pomposul nume. Asa cautam noi diferite denumiri cat mai stralucitoare ca sa impachetam realitatea simpla. Blink!

7. Tania Miercuri, 10/12/2008 - 11:35

:)
"Ce porti lele chelbea-n cap? Asta-i moda , ce sa fac?!"

8. Joaninha Miercuri, 10/12/2008 - 12:13

Am doua curele vechi de vreo
Am doua curele vechi de vreo ... 40 de ani. "Mostenire de familie". Sunt cele mai misto curele pe care as fi putut sa le am vreodata. Poate ca au fost la inmormantari, dar macar au fost la mortii mei daca pot sa spun asa . :))
Si mi-as fi dorit ca bunica-mea sa poarte si ea niste brose mai ca lumea, dar ghinion!
Asa vintage mi se pare acceptabil.

9. honeyz Miercuri, 10/12/2008 - 12:29

Cerculete second-hand
Adicatelea vintage tot o branza cu second-hand? Ia uite dom'le, eu am masina vintage :)) Ca-cam asa e, a avut-o altcineva inaintea mea, care poate si-a bagat in ea picioarele pline de glod, care poate a dus-o noaptea prin canguri sau pe stradute intunecare pentru mai multa intimitate ;) care poate i-a forjat motorasu dieselos la liniute, etc. Macar acum arata mai bine decat atunci cand am luat-o, cu putina "tender love & care". Asadar, am cerculete vintage de vanzare. Cine mai doreste, cine mai pofteste?

10. Crisia Miercuri, 10/12/2008 - 12:39

Vintage of my own
Singurele haine vintage pe care le-am purtat vreodata au fost o fusta si doua rochite de matase naturala absolut superbe care au fost ale mamei.
Cam mare preocuparea pentru niste haine vechi, totusi.

11. sebra Miercuri, 10/12/2008 - 12:47

?
Vintage?...acuma aflu de gaselnita asta noua,sau e mai veche?..inseamna ca sunt varza :-|

12. dono Miercuri, 10/12/2008 - 12:58

sebra
Ea prin definitie e vechie :) La noi face mare valva acum. De exemplu eu port acum pe mine un tricou Vintage. Cu care mai si dorm. Ca-i mai vechi. Si gaurit un pic. Deci trebuie sa-l descriu drept avand o stare "acceptabila".

13. pufi Miercuri, 10/12/2008 - 15:00

suna bine
suna bine, e la moda, nu ma deranjeaza si eu am niste bijuterii de la maica-mea absolut superbe pe care nu le-as da...
asta cu second-hand-ul...mmm, cam neigienic, daca iei situatia asa cum o descrii tu...e de-a dreptul neigienica si neindicata

14. Zana Miercuri, 10/12/2008 - 15:06

interesant
Sincer? E prima data cand "aud" de asa ceva. Asa ca am dat un google search. Foarte interesant (cu ghilimelele de rigoare). Vorba ta, de ce nu le zice second hand? "Vintage" (din cate stiu eu) e un termen legat de vin si nu mi se pare bine folosit. Adica nu e vorba o haina retro pastrata in folie/cutir si vanduta ca un obiect de colectie, e ca si cum ar scuipa unu' vinu' inapoi in sticla si apoi ti l-ar vinde si tie sa il bei ca doar e vechi si bun. Bullshit!
Nu am nimic impotriva hainelor second-hand. Unii chiar nu isi permit doar haine noi si unele sunt chiar ok (pret/aspect/calitate). Si nu, nu am achizitionat.
Militez pentru dizolvarea conotatiei negative a cuvantului "second-hand" si pentru folosirea lui in loc de "Vintage".

15. Jul Miercuri, 10/12/2008 - 20:41

sustin afirmatia "vintage my ass"
eu credeam ca vintage e stilul ala pe care il adoptase corina("artista" aia dubioasa de la noi) la inceputurile ei...ala cu fuste peste fuste, cu bluze inflorate peste fuste, cizme de cowboy si toate zdranganelele posibile peste ele.dar am descoperit acum cateva zile niscaiva site-uri promovate de niste don'soare "feshan freak"...mi-a luat ceva timp si cateva site-uri sa imi dau seama ca acele don'soare voiau sa scape de hainele vechi intr-un mod profitabil...
la fel ca si ceilalti nu am nimic impotriva SH-urilor,desi personal imi este greu sa ma vad imbracata in hainele purtate de niste necunoscuti...ca de la prietene am mai imprumutat, dar macar stiu cate ceva despre ele si cum se ingrijesc...

16. marie jeanne Joi, 11/12/2008 - 00:06

e si nu e, e si nu e
Second hand-ul e uneori mai bun decat ceva nou. Si nu ma refer doar la ceva anume :-D

17. Rin Tin Tin Vineri, 12/12/2008 - 15:24

Inca..
..un articol nedocumentat scris de dragul de Dono :) Care cred ca e intr-o criza cu scrisul in ultima vreme, articolele lui si-au cam pierdut sex-appealul. Dar s-o luam in ordine:

- vintage, dupa cum spune The American Heritage Dictionary of the English Language, nu inseamna doar o anume recolta de vin. Inseamna si vechi sau demodat; mai inseamna si distinctiv, si de calitate. Dat fiind ca e vorba de moda, domeniu prin excelenta volatil, sau, mai pe romaneste flushturatic, cred ca putem accepta aceste sensuri secundare.

- doi la mana, distinsul autor greseste considerand tot ce e vechi ca fiind si purtat. Adica, stimabile, daca eu pastrez niste boarfe nepurtate de bunica, ramasa gestanta si ajunsa cat o putina de-aia moldoveneasca de vin, deci daca le pastrez la dulap, cu eticheta pe ele, n-ai da niste bani grei pe ele ca sa fii si tu trendinez? Eu, personal, te-as imbraca cu o crinolina:)

Una peste alta, ca sa ramanem obiectivi, o sa dau si ceva referinte la acest gen atat de hulit. Sa ne uitam la http://en.wikipedia.org/wiki/Vintage_clothing. Ia uite ce scrie acolo: "This increase in interest is due in part to increased visibility, as vintage clothing was increasingly worn by celebrities, e.g. Julia Roberts, Chloe Sevigny, Kate Moss, and Dita von Teese."Pai e ditai trendu', mestere!
Cred ca stiu dupa ce te-ai luat. Google punct ro iti afiseaza articole romanesti in prima faza, si-ai zis ca l-a scornit romanu'. Ei, iete ca nu e chiar asa. Hai sa ne documentam inainte sa scriem.

18. denisuc Vineri, 12/12/2008 - 16:37

nu s de acord
Pentru ca noi credem in mix'n'match, in vintage si in valentele multiple ale pieselor vestimentare de calitate.
Pentru ca stilul nu inseamna trenduri, ci individualitate.
Pentru ca ne plac hainele expresive si cu personalitate.
Pentru ca e mai bine sa stand out decat sa blend in.

si nu mi se pare ca vintage e un nume pompos.eu cel putin ma mandresc ca sunt diferita si ca port haine pe care nu le vezi la orice coltz de strada :)
haine second hand e o rusine?poate doar pt taranii care au haine Adibas

Andreea - Eclectic Factor Joi, 18/12/2008 - 23:02

Commentul tau contine un
Commentul tau contine un plagiat: "Pentru ca noi credem in mix'n'match, in vintage si in valentele multiple ale pieselor vestimentare de calitate.
Pentru ca stilul nu inseamna trenduri, ci individualitate.
Pentru ca ne plac hainele expresive si cu personalitate.
Pentru ca e mai bine sa stand out decat sa blend in"
este un pasaj reprodus fara acordul proprietarilor blogului Eclectic Factor. Te rugam sa nu mai "imprumuti" nimic de pe blog fara a ne cere permisiunea. Multumim. 

19. dono Vineri, 12/12/2008 - 17:23

rin tin tin
Cumva devine de moda veche faza cu criticatul tau. Parca de-aia citesti ce scriu eu ca sa poti critica. Nu-ti place, nu mai citi. Sau incearca sa dai sfaturi constructive. Nu vrei sa fi inspiratia mea? Daca eu nu sint inebunit dupa vintage, nu port. Simplu.

denisuc, iti inteleg punctul de vedere, il respect, chiar il apreciez, dar eu nu am spus ca-i rusinos sa porti haine Vintage.

20. GadjoDillo Vineri, 12/12/2008 - 22:06

NU VREI SA FI INSPIRATIA MEA?
cred ca, in acest context, se impune folosirea a doi de i.

21. dono Sambata, 13/12/2008 - 09:11

Gadjo
Asa se intampla cand incepem sa analizam textele in loc sa povestim relaxati pe marginea subiectului.

22. denisuc Sambata, 13/12/2008 - 10:17

da.scuza ma.n am vrut sa
da.scuza ma.n am vrut sa sune rautacios.dar m am simtit intr un fel sau altul jignita.. :)

23. Zana Sambata, 13/12/2008 - 18:50

rin tin tin
"Vai tu! Da' cum nu m-am gandit eu la asta?! Cum sa hulim haine imbracate de celebritati?!"
Lasand sarcasmul la o parte, rin tin tin pot doar sa rad de critica ta. De ce? Pentru ca si daca a fost purtata o rochie de Julia Roberts, tot MANA A DOUA este, sau mai exact: a doua purtare, al doilea posesor. Crezi ca daca stiu ca provine de la o celebritate ma incalzeste cu ceva? Crezi ca o celebritate e mai curata si se beseste mai putin decat pitzipoancele gasite de dono pe google.ro? Hai sa fim seriosi!
Cine le-a zis vintage a fost idiot. Vinul cu cat e mai vechi e mai bun. Insa spune-mi tu cunoscatoareo, ce se intampla cu o tesatura in timp, fie ea si nepurtata. Creste in calitate cumva? Eu zic ca nu, parerea mea. :)

24. dono Duminica, 14/12/2008 - 13:11

Zana
Creste, creste, atat timp cat i-a apartinut lui Napoleon :)

25. deea//supermagnet.ro Duminica, 14/12/2008 - 17:27

Avocado?
Am si eu o curiozitate...de ce o poza cu avocado? E din cauza ca la origini cuvantul inseamna, hm, parte a unui organ reproducator masculin? :o

26. Rin Tin Tin Luni, 15/12/2008 - 15:39

@ Zana
Am sa-i raspund doar Zanei, unde detectez lipsa de creier. Cu Dono nu ma complic, e pe dinafara, in afara de "nu ma mai citi" nu stie altceva, lui o sa-i zic doar ca atunci cand iti indemni cititorii sa nu te mai citeasca esti pe duca:)
Deci, Zanisuco: daca ai fi avut putin cap sau macar ochi, ai fi inteles ca STILUL vintage a fost impus de cuconetu' ala celebru, nu hainele lor ar fi fost purtate de altii. Dar asa e cand stii engleza ca la piciorul broastei.
In concluzie: N-avem cu cine, n-avem cu ce.

27. Zana Luni, 15/12/2008 - 22:05

Rin Tin Tin
Mititico, draguto, ocupa-ti timpul cu altceva. Lasa insultele ca nu te prind. Ma tot uit la ce am scris si sincera sa fiu, nu vad sa te fi jignit/batjocorit/insultat cumva. Asa ca urmeaza exemplul oamenilor mari si demonstreaza o urma de respect. Daca sarcasmul meu te-a zgariat pe retina, revin cu unul fin, care o sa zgarie adanc (in caz ca iti sare destul de tare in ochi, asta nu depinde doar de mine). Ce ai mai indrugat de dono e pura invidie. In loc sa inveti de la el, faci pe nisnaiul. Treaba ta. Fiecare cat il duce ... lipsa.
Sa revenim la subiect. Aaa, uitasem sa spun ca imi ajunge engleza care o stiu ;). Si iti impartasesc si tie o particica mica mica. Vintage e un termen strict legat de vin, iar vinul cu cat e mai vechi, cu atat e mai bun. Nu acelasi lucru il pot spune de carpele in discutie. Cuconet celebru? Ce mult imi pasa. Sa stii ca sunt o fana inraita a celui care imi face painea zilnic, a celui care are grija ca becul din casa sa-mi lumineze diminetile, a celui care imi zambeste facandu-mi ziua mai luminoasa si asa mai departe. Acestia sunt oamenii mei celebrii, cei pe care ii voi respecta si venera cat voi trai. Iti las tie "vedetele" gen Simona Sensual, Marinela Nitu si Mircea Solcanu. Pupa-le hainele, pune-le in vid, in rama, unde vrei tu, ca doar sunt "vintage", dono's ass!
Pana intelegi tu ca in cazul toalelor, vechi nu inseamna bun si ca "a apartinut unei celebritati" inseamna second hand, incaruntesc. Asa ca ramai tu cu spiritul tau de turma, ca nu am de gand sa te educ. Daca un idiot "celebru", ma scuzati, vomita ceva, apai noi trebuie sa inghitim, ca e vomitatura celebra.
The end!

28. Zana Luni, 15/12/2008 - 22:06

@Dono
Imi cer scuze ca m-am injosit in asa hal si ca am folosit acest post ca teren de joaca, insa nu m-am putut abtine.

29. Zana Luni, 15/12/2008 - 22:49

PS
Papusico, in postul de mai sus nu se comenteaza "trendu" la care te referi tu, toalele alea dupa care se dau celebritatile tale in vant, ci cel romanesc, anapoda adaptat. Cred ca de aici ai intrat in ceata si te zbati degeaba ca pestele pe uscat. (nu ti-as fi spus, dar vreau sa iti arat ca nu sunt fata rea).

30. Rin Tin Tin Marti, 16/12/2008 - 10:57

Lol
Zano, spui ca-mi lasi mie vedetele gen Simona Sensual, insa esti la fel de vulgara ca ele in exprimare. Pe de alta parte, din enumerarea ta se pare ca le cunosti mult mai bine ca mine.


Revenind on-topic, daca ai fi avut inpiratia sa nu fii total tampitzica si sa consulti dictionarul, ai fi vazut ca vintage nu se refera STRICT la vin (am si explicat in prima mea postare, dar probabil e greu sa intelegi, atat te duce capul). Pentru a-ti ridica nivelul cultural te poti uita aici: http://dictionary.reference.com/browse/vintage. Spun nivel cultural pentru ca mi se pare ca e clar ca asta e nivelul tau: de dictionar. Nu ma mai chinui sa-ti explic ca Roberts & co NU au purtat toale si le-au dat la altii, ci pur si simplu au purtat toale vintage. Exista si vintage porn, la care-si faceau laba bunicii nostri. Pana si tu vei fi vintage, dupa ceva vreme:) Sau second-hand, daca preferi.


In ultima instanta, tin sa-ti spun ca ai inteles gresit demersul meu:nu sunt deloc un om preocupat de moda.Insa urasc sa vad tot felul de neica-nimeni care-si dau cu parerea fara sa se documenteze, si tot felul de cretinutze care le tin isonul. A, si dono o are mica, da:)

31. Zana Marti, 16/12/2008 - 20:56

E na!
Continui sa insulti, dar eu sunt cea vulgara. Hahaha ...
Good luck!
PS: Lipsa vre-unei argumentatii sper sa iti dea ceva de inteles. Eu am inchis subiectul mai sus oricum ;)

32. yourvintagewardrobe Miercuri, 17/12/2008 - 00:21

aiureli
Inainte de a scrie un articol despre un domeniu de specialitate (da, vintage este un domeniu de specialitate!) ar fi fost normal sa va informati un pic. Second hand nu are nici cea mai vaga legatura ci notiunea de vintage - ce se intampla pe blogurile romanesti e cu totul alta poveste, tipic romaneasca. Multi dintre proprietarii acestora, exact in aceeasi maniera ca si autorul articolului, se apuca de ceva cu care nu au nici cea mai mica tangenta.
Intr-o maniera de prost gust, ignoranta si salbaticie totala - sa spun ca e tipic romanesc ar insemna sa ma repet, nu?

33. dono Miercuri, 17/12/2008 - 09:45

despre aiureli
Eu mai scriu si aiureli, e drept. De fapt scriu mai mult despre aiureli. Pentru ca imi culeg subiectele din societatea romaneasca, de la romani, de la magazine romanesti, de pe vinternetul romanesc, sint doar un observator, un constatator. Vad si descriu. Nu scriu tratate, studii. Sint asa, mai mult un barfitor. Firesc ca am scris despre ce am vazut pe aici. Despre cum e tratat curentul vintage in Romania. Dar primesc cu draga inima si parerea cunoscatorilor.

34. yourvintagewardrobe Miercuri, 17/12/2008 - 11:17

hmmm
Din pacate exact acest lucru a reusit sa-mi trezeasca ieri seara toata furia si amaraciunea - ceea ce se intampla pe blogurile romanesti de acest gen nu e ceea ce mi-as dori eu sa vad. Chestia antipatica e ca nici nu pot spune ca n-ar fi ceva normal - se pare marea majoritate o considera un fenomen normal. Nu-mi place insa sa fiu bagata in aceeasi oala cu ceilalti - si, din fericire, nu sunt singura care face acest lucru asa cum trebuie facut, mai sunt si altii (e adevarat, ii poti numara pe degetele de la o mana) care chiar se ocupa de vintage. Nu neaparat de vanzarea de articole vintage ci de teorie, de istoria modei, de istoria textilelor, de istorie in general, mentalitati, civilizatie si tot ce ar mai putea intra in acest domeniu. Am incercat de nenumarate ori pe http://yourvintagepolice.blogspot.com (si inca nu m-am dat batuta) sa pun problema si asa, cum o face acest articol (un proces care de altfel ma scoate din sarite de cele mai multe ori...). Mi s-a replicat ca "noi suntem pasionate de ceea ce facem" (pana aici bine), "nu avem nevoie sa invatam".
Si asa am constat ca multe vanzatoare de vintage (mda, marea majoritate sunt de sex feminin, banuiesc ca nu era o surpriza) sunt "vanzatoare" in cel mai pur sens al cuvantului. Din alea cu "ce va daauuu?".
Am incercat sa verific pe propria piele "ce mi se da" - si nu prea mi-a placut (cu anumite exceptii, evident -am avut si surprize placute). Ideea de curatenie e foarte vaga (cand in realitate ar trebui sa fie pe primul plan), articolele cu probleme nu sunt nici restaurate dar nici nu ti se zice ca ar avea vreun defect, de cele mai multe ori datarile sunt patetice. La un moment dat se vorbea in articol de spre stari (perfect, excelent, buna etc.) - in principiu n-ar trebui sa fie niste aiureli, aceste stari au niste delimitari foarte clare si au rolul de a avertiza clientul in legatura cu ceea ce cumpara.
Nu am nimic importiva magazinelor SH dar acestea nu comercializeaza piese vintage ci lucruri purtate - un proprietar de SH are interesul de a aduce marfa cat mai apropiata de ceea ce se poarta in momentul actual, la preturi mult mai mici. O bluza Zara, un pantalon H&M sau o geanta de la Guess nu sunt (si nici nu vor fi) vintage. Dar, pentru a fi vintage, un articol nu are neaparat nevoie sa fie extraordinar, unic, exceptional (ar fi ideal sa fie asa dar in Romania nu merge inca - lucrurile de genul acesta imi pot permite sa le tin in colectia mea personala, nu sa le vand) - e suficient sa fie tipic pentru perioada din care provine. In Romania se cer foarte mult reproduceri (de exemplu intre o rochita din anii '50 originala si o reproducere din anii '90 e preferata cea de-a doua) si haine de firma. E adevarat ca amandoua intra in categoria vintage dar valoarea lor (de colectie) e mult mai scazuta.
Cei care cumpara vor mult si ieftin (in special). In conditiile in care marea majoritate nici macar nu fac o diferenta de bun simt intre materialele naturale si cele sintetice... Se pare ca e mai convenabil sa-ti deschizi taraba cu bluze Zara...
In ceea ce ma priveste este un experiment - dar, in ciuda asteptarilor, se pare ca nu unul dintre cele mai placute...

35. psycho bitch Miercuri, 17/12/2008 - 23:22

You're lame
mda,ca tuturor barbatilor,iti place si tie sa te dai mare scula pe bascula,sa te bati cu pumnul in piept ca aceasta Ioana D'arc purtatoare de scrot si sa debidezi numai abnomalii ne-documentate. Of-ul tau este de ce se numeste 'vintage' si nu 'second hand',nu-i asa domnule Prunteanu jr?
Cu asta ai tu o problema,cu 'numele mai pompos'? Afla dragule ca vintage nu este un termen mai de 'Banbu' pentru SH,ci sunt termeni COMPLET DIFERITI.
Exista lucruri vintage care nu au fost purtate niciodate...da,exista! In anii 60,70,80 cand cosumatorismul nu era in floare ca azi si cand femeile nu 'spargeau' mall-uri si pusculita lu Iri ca sa dea 5000 euro pe o rochie
Pune mana si tu pe o carte,intra pe un site sa vezi ca in lumea asta tot ce e vechi e foarte apreciat: de la vinuri la carti la mobilier la haine...iesi din tara si tu sa intri intr-un magazin de antichitati din Londra,Berlin sau Paris si sa ce scoruri sunt acolo. DE CE? Pentru ca nu e un mister ca acum totul se confectioneaza cu picioarele,mult mai superficial si raportul calitate-pret e groaznic! Pe vremuri nu era asa, se producea PUTIN dar BUN. Acum....
si ce vrei? sa ne imbracam toate la fel, cu haine fara numar produse de H&M din poliester? Ai fi mai fericit asa? Se vede ca nu ai vazut in viata ta un film vechi,de prin 50-60 sa vezi cum ERAU FEMEILE FEMEI si se imbracau elegant,stilat nu ca azi,in blugi si adidasi ...din pacate haine elegante,de calitate nu gasesti in romania,dragul meu. Decat la sume foartee mari .Si multe nu isi permit asta. Site-urile vintage le ofera varianta acceptabila.
SO WHA CHU GONNA DO ABOUT IT?

Flori Luni, 18/01/2010 - 10:20

hmmm
Cu parere de rau trebuie sa-ti spun ca H&M foloseste in cea mai mare parte bumbac, chiar bumbac organic.
Iar femeile pot fi femei si in blugi si adidasi.
Si haine de calitate, elegante, gasesti si la preturi medii, nu doar foarte mari.
Comenteaza
codul de validare

Ultimele articole din rubrica: Idei cu testosteron

E barbat. Are ochii verzi. E blogger. E cam de varsta noastra. Are 33 de ani.

Vede prin pereti ca Superman. Si spune lucrurile verde in fata. Zice despre estrogen si manifestarile lui in viata de zi cu zi. Dar in mod curios, nu ne face sa ne doara.

Lucruri bune si cu bine. Idei cu testosteron

Lucruri bune si cu bine.

In inima si-n minte ne raman adanc infipte lucrurile de care nu am apucat sa ne saturam. Ce ni s-au servit cu portia, in doze mici, si am fi vrut...

Muncesti ca sa traiesti, ori traiesti ca sa muncesti? Idei cu testosteron

Muncesti ca sa traiesti, ori traiesti ca sa muncesti?

i s-a intamplat sa ajungi acasa de la munca si sa nu-ti doresti decat sa dormi? Ori sa mananci in nestire, poate pentru prima data in ziua aia, si...

Cremuitio Integralae Idei cu testosteron

Cremuitio Integralae

Intru in vestiar sa ma schimb pentru piscina, vaz un domn totalmente gol. Nu-i problema, asa e la vestiar la baieti, presupun ca si la doamne. Ma...

 
Publicitate
Ultimele comentarii
Zuma Online

Leapsa: Cu pisica pe tricou

Appreciate it for sharing your cool web page.

personal loans

Unghii cu probleme. Tipuri

itsxqzws

Vizitator

Afectiunea se scurge prin buzdugan

Eu cred ca articolul acesta precum si altele scrise sunt fie inventii foarte...

 


Machiaj de Sarbatori

Descopera coordonatele unui machiaj perfect de Craciun si Revelion, in dosarul pe care l-am creat speciat pentru luna decembrie.

Tendinte moda toamna-iarna 2011-2012

Urmariti rubrica tendinte toamna-iarna 2011-2012, pentru a afla toate secretele vestimentare ale acestui sezon.

Bratari impotriva starilor de greata

Bratari impotriva starilor de greata

Si uite ca de greata, voma, ameteala te pot salva doua bratari micute care se pun la incheietura mainilor. Le-am testat intr-o calatorie cu masina de 8 ore, asa ca vi le recomand cu mana pe inima.

Se poartă pantofii albi – propunerile sezonului

Salata mexicana

Salata mexicana este energizanta si gustoasa. Este picanta si crocanta, dar si o sursa sanatoasa de proteine pentru ca are oua. Salata mexicana este perfecta la pranz si la cina. O portie are circa 350 de calorii, dar si 20 de grame de proteine si 10 grame de fibre. Ca sa faci salata mexicana...

Parteneri

  • dietetik.ro
  • letsdoitromania.ro
  • tscarena.ro
  • monden.info
  • muzeultaranuluiroman.ro
  • trombon.ro
  • vangogh.ro
  • laptopnews.ro
  • avoncosmetics.ro
  • dentestet.ro
  • extins.com
  • fundatiacaleavictoriei.ro
  • dallesrevolution.ro